Solidariteitsactie ‘Eetkommen van het Hart’ van Tom&Co steunt deze maand opnieuw de dierenasielen

Brussel, 3 november 2022 - De solidariteitscampagne van Tom&Co, ‘Eetkommen van het hart’, is deze maand weer helemaal terug. Van 2 tot en met 15 november doet de dierenspeciaalzaak een beroep op de empathie en solidariteit van huisdiereneigenaars, die een bijdrage kunnen leveren aan asielcentra. Klanten kunnen hun goed hart tonen door een zak brokken te schenken of een steunkaart te kopen ter waarde van € 2,5, € 5  of € 10.

Dezelfde steunkaarten zijn trouwens al het hele jaar te koop bij Tom&Co, en die verkoop heeft tot nu toe al een mooie € 80.000 opgebracht dit jaar, het equivalent van 60.000 maaltijden ten voordele van partneropvangcentra. Deze cijfers klinken alvast veelbelovend, maar Tom&Co hoopt dit bedrag te verhogen door de zichtbaarheid van haar solidariteitscampagne gedurende 2 weken te vergroten.

Solidariteit en engagement meer dan ooit broodnodig

De asielcentra worden vandaag overrompeld door opnames. Door een drukker sociaal en professioneel leven na twee jaar pandemie vinden veel baasjes jammer genoeg de tijd niet meer om voor hun trouwe compagnon te zorgen. De huidige energiecrisis zorgt er dan weer voor dat anderen moeilijker de voedings- of gezondheidskosten van hun huisdier kunnen dekken. Dierenasielen krijgen de laatste maanden dan ook massaal veel honden en katten binnen. Jaarlijks worden er maar liefst 60.000 huisdieren achtergelaten. Sommigen vinden al snel een nieuw gouden mandje, anderen blijven soms tevergeefs blijven wachten op een baasje.

Ondertussen zetten de asielcentra wel alles op alles om hen te blijven verzorgen, voeden en verwennen. Daarvoor kunnen ze in deze bijzondere tijden natuurlijk elke mogelijke bijdrage of vorm van steun gebruiken. In aanloop van de feestdagen lanceert Tom&Co daarom naar jaarlijkse gewoonte ‘Eetkommen van het hart’, een initiatief dat geld inzamelt voor deze asielcentra. Klanten kunnen op twee manieren steun betuigen voor de partneropvangcentra: door een zak brokken te schenken of een steunkaart te kopen ter waarde van € 2,5 , € 5  of € 10.

Vrijwilligers zetten opnieuw mee hun schouders onder het project

Het zijn zeker ook de vrijwilligers van de partneropvangcentra die in grote mate bijdragen tot het succes van ‘Eetkommen van het hart’. Zij konden tijdens de vorige edities niet aanwezig zijn vanwege de coronamaatregelen. Tom&Co moedigt ze nu weer volop aan om mee hun schouders zetten onder dit mooi project. Van 2 tot en met 15 november zullen zij deze solidariteitsactie mee in de spotlights zetten en regelmatig aanwezig zijn in de Tom&Co-winkels in hun buurt. Ze helpen onder andere mee de klanten te informeren over de actie en de nood die ze ervaren om steun te krijgen.