Tom&Co benoemt retail experts Jesper Hojer en Christelle Le Hir tot leden van de Raad van Bestuur, waarbij de heer Hojer Voorzitter van de Raad van Bestuur wordt

18 oktober 2022 – Tom&Co, de Belgische keten van dierenspeciaalzaken, heeft vandaag aangekondigd dat het met onmiddellijke ingang twee ervaren retail experts heeft aangesteld in zijn Raad van Bestuur, waaronder een nieuwe Voorzitter. In hun nieuwe posities zullen Jesper Hojer en Christelle Le Hir het bedrijf ondersteunen in zijn expansiestrategie en ambitie om een toonaangevend huisdierenplatform in Europa te worden.

De heer Jesper Hojer brengt een uitgebreide ervaring mee in de retail- en consumentengoederensector over meerdere regio's, evenals specifieke expertise in digitale en multichannel retailoplossingen. Momenteel is de heer Hojer voorzitter van de raden van bestuur van "Everli", de marktplaats voor boodschappenbezorging en van het productmerk "The Meatless Farm", en bekleedt hij een aantal andere bestuursfuncties in de retail en consumentengoederensector. Tussen 2017 en 2019 was hij CEO van Lidl International nadat hij eerder in zijn carrière al general manager voor Lidl Belgium was.

“Het is een voorrecht om deze rol te kunnen opnemen in zo’n boeiend tijdperk voor Tom&Co, waarin de investeringen in de partners en in de winkelbeleving voor klanten het bedrijf klaargestoomd hebben voor een sterke toekomst. Ik kijk ernaar uit om nauw samen te werken met de Raad van Bestuur, Thierry le Grelle en het hele leadership team van Tom&Co, om te luisteren en te leren van de partners van Tom&Co, en om samen voort te bouwen op het reeds gedane werk terwijl we het bedrijf naar zijn volgende groeihoofdstuk leiden,” zei de heer Jesper Hojer.

Mevrouw Christelle Le Hir neemt meer dan 20 jaar ervaring in voedseldistributie, in Franse retail en met diverse franchisemodellen mee in haar nieuwe functie als bestuurslid bij Tom&Co. Ze is momenteel CEO van de toonaangevende Franse biologische retailer, La Vie Claire, en was CEO van de toonaangevende ‘fresh food’ retailer, Grand Frais tot 2021. Ze heeft ook een uitgebreide operationele, marketing- en supply chain-ervaring opgedaan in consumentengoederen bij de wereldwijde brouwerij AB InBev.

“De Franse markt biedt vele opportuniteiten voor Tom&Co en ik kijk ernaar uit om het bedrijf te ondersteunen bij het versnellen van zijn expansie. Door zich te onderscheiden met een producten- en dienstenconcept dat beantwoordt aan de behoeften van de volgende generaties huisdierenouders kan Tom&Co de markt voor huisdierspecialiteiten in Europa verder herdefiniëren,” voegde mevrouw Christelle Le Hir toe.

“Jesper en Christelle zijn inspirerende nieuwe leden in de Raad van Bestuur van Tom&Co. Hun diepgaande, hands-on ervaring in het leiden en opschalen van unieke retailconcepten maakt van hen de ideale partners om het hele team te ondersteunen bij het versnellen van de groei van Tom&Co en het benutten van de kansen die voor ons liggen,” aldus Thierry le Grelle, CEO.

Vandaag is Tom&Co de marktleider in België en ervaart het een snelle groei in Frankrijk. Het bedrijf  onderscheidt zich op basis van zijn omnichannel winkelervaring, exclusieve productassortimenten, diensten en deskundig advies, om aan de steeds specifiekere behoeften van zijn klanten te voldoen. Het bedrijf heeft momenteel 190 winkels, waarvan 132 in België, 2 in Luxemburg en 56 in Frankrijk.

Jesper en Christelle voegen zich bij de bestaande Tom&Co-bestuursleden Roberto Italia, Gilles Vanhouwe, Thierry le Grelle, Lionel Desclée en Philippe Dechamps.